ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

22 Temmuz 2023 Cumartesi

Fethiye teyze

Güzel insan tanımak ne kadar büyük nimet… Takılıyoruz tökezliyoruz yolumuzu şaşırıyoruz hayat her şeyi deneye yanıla öğrenecek kadar uzun değil, kalp de bu deneme yanılmaya dayanacak kadar kuvvetli değil 🌾 
Güzel yaşanmış hayattan güzellikler dermek nasıl güzel… 
Fethiye teyzenin evini bugün gördüm.İlk kez.Fethiye teyze kaç yaşında bilmiyorum 70,80 ? Koşturması hali 25, 30 ? 
Hizmet ömrü istiyoruz ya , o hizmet ömrü için emek vermiş, evini hizmet evi , mutfağını hizmet mutfağı yapmış. Önceden giden ve yardım etmek isteyenlere 30 tabak çıkarın demiş, 30 kişi gelmiş. Süt çorbası ve karpuz hazırlamış, ve demliklerle tarçınlı çay… Elişi işlemeli keten peçeteler… Gül kurusu kadife sedir köşe koltuklar ve odalarda somyalar, üzerindeki örtüleri Musa efendi hediye etmiş, Musa efendi Ankara’ya geldiğinde bu evde kalmış.
Fethiye teyzenin külliyenin karşısında bir dükkanı var,dükkanın üstünde evi, evi herkese açık bir misafirhane gibi , bardaklar tabaklar tencereler çay tabakları her şey insanlara sunmak için,yorulmuyor mu Fethiye teyze bir sürü bulaşık temizlik …Evcilik oynuyorum ben diyor, eğleniyorum bunlarla 🌸 Fethiye teyze kaç yaşında 13, 15 ? Bu tazelik bu heyecan bu ikram ısrarı…
Yorgunluk diye bakarsan yorgunluk , eğlence diye bakarsan eğlence… 
Yorgan dikermiş eskiden, bir yorgan dikip hediye etmiş Musa efendiye… Bu yorganı kim dikti diye sormuş 🌱
Zahide teyzenin manevi evladıymış… Daha kim bilir neler… Bugün çok nasipli bir gün, duaya isticab bir rüya, derde derman bir ders , umut dolu bir ziyaret, nasibe nasip katan bir güzellik olarak Nevin teyze 💧

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...