ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

5 Mayıs 2011 Perşembe

Kirli Kaplar

        
          Kalp de bir kap diye öğrenmiştik...Kimi pırıl pırıl kimi paslı,kimi kalaylı,kimi zararlı...Kalaycılar olurdu eskiden,kapları alır ateş yakar,kalaylar teslim ederdi.Kalpleri kalaylayanlar da veliler besbelli..Ama şartı var,teslim edeceksin kabı,yakacak,karalayacak,aklayacak,teslim edecek geri...
          Bugün mutfağımda bir koku hissettim,kötü..En sevmediğim şey kötü koku,cehennemin kötü koktuğunu duyunca nasıl da irkilmiştim,hele ki uğultular,gürültüler..Elimde bez ve yağ sökücüyle aramaya başladım,fırının etrafındayım,düğmeler,yanı,arkası,birşey mi düştü...Kapağı açtım,sızan deterjanı silmek için,zor dayanılacak bir koku...Fırın tepsisini kirli unutmuşum...Ne kadar zaman on gün?Onu bile hatırlamıyorum. Islatmışım, yumuşasın, kolay çıksın kiri..Hemen sonrasında temizlenmediği için unutulup gitmiş..Ve kokmuş,kokuşmuş kalmış...
          Aklımda dün geceki sohbet ve söylenilenler..Unutulup gidenler,hayata geçirilmeyenler...Sohbet kalbe dökülmüş su yumuşatsın,kolay temizlensin diye..Ama ona uygun hareket edilmezse sonrasında,kokuşup kalmamak zor.Duran her şey bozuluyor.Akmak lazım.Hareket lazım...Her şey üstüste anlatır ya bir şeyleri,çocuklara verdiğim testteki metin,hareket eden bisikletin ancak dengede durabildiğini,dünya döndüğü için yörüngesinde gidebildiğini,tüm gezegenler sadece bir merkezden yönetildiği için birbiriyle kaos yaşamadığını söylüyordu..Herkes yolunda yürüdüğü sürece ne kavga,ne telaş,ne kokuşma,ne kir pas...
         Yatsı okunuyor şimdi,bugün hayatımızdan bize binlerce şey söyleyen kaç ayet geldi geçti...Belki,bugün hıdırellez diyen bir sürü insanın kalbi hürmetine,Hızır as.yanımızdan geldi geçti.Belki bir gül dalından,gül bize muhabbetin sırrını söyledi,daha açmadan,belki bir serçe yağmur suyu içişiyle içimize işledi...Belki nikahımızın üstünden tam on yıl geçti...Belki dualarımızdan,bütün çocuklar geçti.Bir gün daha geçti.İnşallah,deftere hayır geçti....

8 yorum:

  1. duran her şey bozuluyor... fırın tepsisi benzetmesi ne kadar yerinde olmuş.
    inşaallah deftere hayır geçti duasına ve tüm dualarına ben de amin diyorum. bu arada hep söyleyeceğim unutuyorum, kullandığın yazı tipin bizim buradan büyük harf olarak görünüyor ve zor okunuyor. gerçi ben her halde okurum ancak bir yanlışlık varmış gibi gözüküyor ve biraz da gözü yoruyor, söylemem gerekir diye düşündüm.
    bu on yıl, sizin on yılsa, kutlu olsun. nice huzurlu ve huzurda on yıllara beraber kavuşur ve cennette de beraber olursunuz inşaallah...

    YanıtlaSil
  2. bu yazı bana öyle iyi geldi ki.....

    YanıtlaSil
  3. Hilal,Allah razı olsun,tüm aminlerin için.Yazım burdan küçük görünüyor ama..Al bana bir çıkarım daha dışardan bakmak lazım yaptıklarına:)uğraşıcam bakalım...

    Tuğçem,bana da iyi geldi yazmak...

    YanıtlaSil
  4. Nghncim, yazin cok zor okunuyor zorlandım okurken ama fırın tepsisi yıkamayı sevmeyen biri olarak yazi icin ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  5. cnfccim...biri girip halletse şu yazı işini,ben beceremiyorum galiba...:(

    YanıtlaSil
  6. bugun duzelmis yazıların daha rahat okuyoruz :) onemli olan icerik zaten, o da cok guzel sorun yok :)

    YanıtlaSil
  7. canım özledim seni,mekke de görüşeceğiz galiba
    :)

    YanıtlaSil
  8. insaallah en guzel zamanda, en hayırlı yerde ve en hayırlı işlerde buluşmak duası ile.. amin.......
    (artık sormuyor kimse sizin iş ne oldu diye ya da espri konusu oluyor, hayırlısı inşaallah...)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...