ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

4 Haziran 2013 Salı

Oradaydim...

Hastaydim.Babamla çalıştığı bankanın ulustaki hastanesine gitmistik.Doktorun elleri titriyordu bana yaklaşırken, dişlerini sıkarak şapkani çıkar dedi, başörtüsü demek zor gelmişti. Sizi karantinaya almak lazim dedi.eve gidip karantina ne demek araştırdım. Evet büyüdükçe anladım, tuhaf bir sekilde karantinadaydim.oradaydim..Bu bir kehanet olabilir mi...

Kapidaydim.sabah saat 6 buçuk 7 arasi..hava buz. .Ankara ayazi..guvenlik görevlisi gelmeden universite binasından içeri sizmak zorundaydim.ve saklanmak...ve takmak..şapka yi..bu bir kehanet mi demistim degil mi..ve kovulmak hic bir sey dinlemeden sadece ayetel kursi okuyarak gecirdigin dersten...nerden çıktı bu mantar kafalilar..kim aliyor sizi iceriye...ka_ran_ti_na ka_ran_ti_na...

Bir agacin altindaydim..ne cok ihtiyacim vardi bir ağaca sirtimi dayamaya..içerde havuz basinda leylaklar vardi, arkadaslarin oturduğu cimler, kara dutlar..kapida panzerler..polisler..başörtüsü eylemi varmış. Hep korktum topluluk sozculerinin demeclerinden..slogan atmadim hic..pankart acmadim..ellerimi actim semaya..devlet dediler. .kural bu..yasa bu...dikta bu dedim..icimden...

Oradaydim..Bu baskaydi..Elele ydi eylemin adi elele tutusacakti insanlar..Bir destek zinciri..mutlulukla gittim..Nasilsa bagirilmayacakti..Bagirmak ferahlatmaz biliyordum slogan yurek sagaltmaz..kendi kelimelerim..suskun..kimseyi kirmayan ama cokca kirilan...kimse görmedi. ..

Basortunun üzerine peruk taktiniz mi bilmem..akşamcı olmak icin sabahtan alabilirsiniz ickinizi..Okullarin kalorifer kazaninin yaninda, komurlukte namaz kildiniz mi saklanarak..ilce milli egitime ayni dilekceyi verdiginiz o gun mini etek giymiş samimi arkadasinizla beraberken siz kovuldunuz mu basortunuz yüzünden. ..

Özgürlük dediginiz sey ruzgarin saclarimda dans etmesi degil yemyesil bir parkta ...kumsallarda uzanmak değil. .aksamlari dans etmek degil...istedigimi yemek istedigimi icmek degil...AVM ler hapishane...Koçtaş mahkumlarinin ağaç duyarlılığı cok etkileyici. ..ağaç dosttur..candir canlıdır. .ilk gunler destek verdik agaclar gitmesin avm gelmesin dedik..rayindan cikti söylemler, benim icin parti seçiminde kistas ehveni şerdir, aralarinda en iyisi, hicbirinin partizani değilim. Dinim milliyetimin üstündedir. Üstünlük takva iledir.Rab ve rasulu ne diyorsa öyledir. ..

Başbakanlar..cumhurbaşkanları. ..aslinda yemeğe sac düşmesin diye çıkmış diyen de vardi, arabistana gitsinler diyen de, bize iranci diyen de oldu fadime sahin diyen de, bu kadina biri haddini bildirsin diyen de oldu, rektorler selam duracak diyen de..

Eylem..istilahta amel, insanin icindekinin, niyetinin ortaya ciktigi andir...Insan kendi niyetiyle karşılaşır amelinde..ben de karsilastim kendimle..her seferinde...başörtüsünun icini dolduracak ayetlerle..bir puzzle gibi cerceve var..parçalar yok...her birinde bir tane daha geldi sanki...hala cok eksik..

Burdayim..en önemli parçayı bulmak için. .çerçeveyi Turkiye de bir türlü koyamadigim icin..beni ogretmen olmaya layık gormedikleri icin başörtüsüyle...evine sığınmaya sahibimin cok ihtiyacim olduğu icin benim de...

Burdan bakınca. ..içim acıyor. ..korkuyorum Rabbim
"Ey kulum, bak yıllarca sevdigin saygi duyduğun şu kullarim özgürlükleri için içki saat sınırlaması, 3.kopru, topcu Kışlası,Velhasıl ideolojileri için tencere tava caliyorlar geceler boyu, polisle çatisiyorlar, yetti artik bu diktatorluk diyorlar basbakanin umursamaz aciklamalarina,polise once sen baslattin diyerek yakip yikmalarina,sen benim için, seni halife kildigim yeryüzünde seni sorumlu tuttugum iyilik guzellik icin kötülüğü engellemek icin ne yaptin?" Derse, ne derim...

Bizde bir hayat dusturudur " Allah rizasi icin" şimdi sadece dilencilerin dillerinde mi kaldı...yoksa bizim dilimizi yüreğimizi eylemimizi seytan mi nefis mi heva mi rehin aldı?

2 yorum:

  1. Ablacım...
    ne deriz sahi...
    zeyn-eb

    YanıtlaSil
  2. Yuregime dokundunuz..aynis donemi ayni sartlarda yasamisiz..hani yargilaniyor ya simdi bize bunlari yasatanlar tektek..bu dunyadaki hangi ceza, bize kaybolan yillarimizi geri verebilir ki..:(
    Allaha emanet olun..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...