ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

25 Aralık 2022 Pazar

müellefei kulub

Müellefe/ ellefe/ yatıştırmak evcilleştirmek/ ısındırmak / 

Kalbin islama yatkın , teslim olmaya uygun hale gelmesi … 
Efendimizin muhabbetine teşne olması.. 

Herkesin kalbi farklı farklı.. Kimi bu yüz yalan söylemez diyerek teslim oluyor, kimi o söylüyorsa doğrudur diyerek , kimi işaret arayarak , kimi ahlakına şahit olarak, kimi öylece teslim olarak , öldürmeye gidip hayat bularak .. 

Kimi de mal, ganimet alarak… 

Biz İslamı , Ona ümmet olmayı meccanen, bir lütuf olarak bulduk, sınanmadığımız bir teslimiyetin hayali belki “ ben olsaydım “ dediğimiz yer… Buralar çok acı.. İnsanın kendinin farkında olmaması , benim kalbim neyle yatışır, isterim ki bir tebessümü bir bakışı, onunla beraber yürümek, onunla beraber olmak yanında neyin önemi var diyor içim, ama o ben miyim , içimden neler çıkar bilemiyorum, Allahtan çok korkmaktan başka bir yol bulamıyorum Biat bahsinden beri.. 
Çok sığınmak Allaha içinden çıkacak yüzlerden, nefsinden, kendinden … 
Büyümeye çalışmak , yaş aldıkça toyluktan kurtulmaya.. “ Kılıcımızdan kan damlıyor “ …. Dünyanın “ haklı “ lıklarından kurtulmaya … içindeki saf sevgiyi temiz bir örtü gibi korumaya… 

Kalp tasfiyesi nefis tezkiyesi… bir ömür boyu… tazecik kalmak için..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...