ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

16 Ağustos 2020 Pazar

Davet ve İcabet

Dua ve isticab ..

*İsticabda* bir sır var , nedir *acaba* ? 

🍃

Şimdiye kadar duyduğumuz tüm *sesler* bir sesi daha iyi duymak için bazen , hissediyorum.. 

*Eğer gerçekten bir soru sorarsanız cevabını muhakkak alırsınız* diyor içimdeki ses, duyuyorum .. 

*Ben sana dua etmekten hiç bir zaman bedbaht olmadım* , diyor içimdeki ses radyodaki sesle beraber .. 
zaten *kaf ha ya ayn sad* ile bütün sesleri susup için bir sessiz *nida* başlıyor .. 

*Duymak için susmak gerekiyor* , ~ancak susunca farkediyorum~ .. 

Tapınakta dua eden Meryem’i özlüyorum.. 

Hayat her şeyiyle akıyor , senden ne çıkarmak istiyorsa onları vererek .. Amaçsız değil hiç bir *hadise* .. 

Hadise.. hds.. hem kelimelerle hem bir çıktı olarak bütünce hayatımızda işte .. 

Namazı kılınca içime bakayım diye karar vermiştim , efendimiz gamımı kederimi gider diye dua ediyor , benim içimde ne var , neyi gider diye *çağırayım* Rabbimi diyorum .. 

Bugün hayat öyle bir garip aktı , kızgınım.. kızgınlık var içimde üzüntüyü bastıran , Allahım benden gamı kederi gadabı gider diyorum bütün içtenliğimle .. 

Sonra bir ses ... sohbet diyor .. sohbet kalbi ,kalbi yükseklerin yanına taşır , hali hale devşirir , bilinmez manalar taşır .. bir uyku huzurlu dingin başka bir yere seyahat gibi .. 

Arkası dingin ve nasipli .. Göze gönle çeşit çeşit nasipler veriyor Allah , *icabet* bu mudur diyorum .. 

Gece oluyor , sabah oluyor .. 
*Hatmimin kaldığım yeri* , her zaman cevap oluyor , her seferinde *cevap* gelince anlıyorum.. 

Nida nida enbiya suresi.. 

وَاَيُّوبَ اِذْ *نَادٰى* رَبَّهُٓ اَنّ۪ي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَاَنْتَ اَرْحَمُ الرَّاحِم۪ينَۚ ﴿٨٣﴾
*فَاسْتَجَبْنَا* لَهُ فَكَشَفْنَا مَا بِه۪ مِنْ ضُرٍّ وَاٰتَيْنَاهُ اَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَذِكْرٰى 
لِلْعَابِد۪ينَ

وَذَا النُّونِ اِذْ ذَهَبَ مُغَاضِباً فَظَنَّ اَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ *فَنَادٰى* فِي الظُّلُمَاتِ اَنْ لَٓا اِلٰهَ اِلَّٓا اَنْتَ سُبْحَانَكَۗ اِنّ۪ي كُنْتُ مِنَ الظَّالِم۪ينَۚ ﴿٨٧﴾
*فَاسْتَجَبْنَا* لَهُۙ وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّۜ وَكَذٰلِكَ نُنْجِي 
الْمُؤْمِن۪ينَ 

وَزَكَرِيَّٓا اِذْ *نَادٰى* رَبَّهُ رَبِّ لَا تَذَرْن۪ي فَرْداً وَاَنْتَ خَيْرُ الْوَارِث۪ينَۚ ﴿٨٩﴾
*فَاسْتَجَبْنَا* لَهُۘ وَوَهَبْنَا لَهُ يَحْيٰى وَاَصْلَحْنَا لَهُ زَوْجَهُۜ اِنَّهُمْ كَانُوا يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَيَدْعُونَنَا رَغَباً وَرَهَباًۜ وَكَانُوا لَنَا خَاشِع۪ينَ ﴿٩٠﴾



Kimi balığın karnından istiğfarla sesleniyor , isticab ediliyor .. 
Kimi hastalığın derin yerinden , isticab ediliyor ... 
Kimi zürriyet istiyor , isticab ediliyor .. 
Her kula kendinden soru soruluyor , kendini okuyan ve Rabbe sunan , bir *nidası* olan kula *isticab* ediliyor Allahu alem .. 

Dua acemisi birinin emekleyişleri 
Cevap : 1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...