ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

9 Mayıs 2010 Pazar

Annem

Kaç kişinin böyle bir annesi vardır bilmem.Herkesin annesi biriciktir muhakkak ama benim annem başka.Neler canlanıyor zihnimde annem deyince,gözleri dolu,gönlü aşık,yorulmayan,dinlenmeyen,yemeyip yediren ,dikip giydiren,çocuğunun her hissini inanılmaz önemseyen,oturup onunla günlerce ağlayan,ufacık şeylerle mutlu olan,her şeyin güzelliğini görüp gösteren,her akşam gün batarken sübhanallahi ve bihamdih deme vakti kızlar diyen,sonra hiç bir şey yapamadım diyen,her şehri Mekke ye Medine ye benzeten,ne duysa,ne okusa hiç alakası olmasa da ayet hadis zanneden,telefonu açıp bismillahirrahmanirrahim diyen bir kadın benim annem..
Geçenler de okulda konuşuyordu arkadaşlar,çocukken,gençken annelerinin uyumasından ne kadar sıkıldıklarını anlatıyorlardı.Halbu ki bıraksaydık da uyusaydı diyorlardı.Ben düşündüm,biz namaz kılıyor diye kızardık anneme,bir bakarız annem yok,nerde,kesin namazdadır derdik.Annemle her şey güzeldi.Çocuk halimizle oturur tgrtnin huzura doğrusunu sıkılmadan izlerdik.Büyüdük evlendik çocuklarımız oldu,herkes arkadaş arar güne giderken biz yine annemize gidiyoruz,bir yere giderken annemizi götürmek istiyoruz.Yaşlanmıyor annem.Daha küçükken,babam geç gelirdi,neden geç geldiğini bir kere söylemedi bize,şikayetlenmedi,hissettirmedi,dahası eğlenceli hale getirirdi.Balkona çadır kurar,bize misafir gelirdi.Selvi boylum al yazmalımı da izledik ağladık annemle,şeker kız candy yi de.Aşık olmayı da annemden öğrenmişim ben,leyladan mevlaya giden yolu da,kendi mevlayı bulduğunda bile hor görmedi leylayı..Ağladı,ağlıyor,dünyanın zevki safası bir simit bir çay da olsa nasip olmuyor,bacakları varisten,başı migrenden tutmuyor,nafile oruç tutamıyorum diye üzülüyor.Anlatsam anlatsam bitmiyor.Yine çocukken model anlatışım geliyor,şu arkadaşım da gördüm diye,buluyor buluşturuyor dikiyor,olmadı mı kendi eteğini bozuyor.Mutlu olayım diye Pollyanna alıyor bana,kardeşimi kıskanmayayım diye Kaşağı..
5.sınıftayken iyice dğişiyor annem,hep elinden tutuyor,Allah ın ,resulunun anlatıldığı yerlere gidiyoruz.Hayatımda unutamayacağım bir rüya görüyorum o sıra,Mekke Medine sokakları..Geceleri kalkıp dua ediyoruz artık,bir babama,bir de gitmek için imam hatip lisesine..Kabul oluyor dualarımız..Annem hep yanımda,baskısız,içten,sabırlı,duygusal..Genç kız oluyorum.Yüreğim bulanıyor,herşeyi olduğu gibi söylüyorum anneme,o o aralar ne yaşar hiç haberim yok,biri diyorum beni seviyormuş,gözleri çok güzel.Düşünsene diyor annem onu yaratan ne kadar güzeldir,ne kadar içten söylüyorsa hemen ikna oluyorum.Üniversite yıllarım,bir tuhafım,başka bir yola düşmüşüm annemle,tedirgin olsa da kızsa da yine anlar annem,ama dua eder için için,ve sonra yine kabul olur duaları çok şükür.Ha dünyaya,burada 'mutlu kadın' olma adına çok şey öğrenmemişiz,hayatımızda iyi olmaya çalışmanın 'garip 'izleri var.
Şimdi anneyim çocuklarıma annelik yapıyor annem..Annem midir bunları yapan,Allah tır yaptıran bize nasip eden,nimet eden.Şükrederseniz nimetimi artırırım diyor ALLAH,şükrediyorum Allah annemin vücuduna sıhhat ömrüne bereket versin.Rızasından ayırmasın. Bu gün vesile olsun.Allah tüm hanımları Rahim isminin tecellisiyle donatsın.

6 yorum:

  1. gözlerim dolu dolu oldu okurken...senin gibi değilim ki ben yüreğimden taşanları yazıvereyim senin beni mutlu ettiğin gibi ben de seni mutlu edebileyim...ama şunu bil öyle çok mutlu oldum ki anlatamam..söylediklerinin,yaşadıklarının çoğunu farkında olmadan yapmışım, Allah yaptırmış...Peygamberimizin Hz. Fatıma'yı ayakta karşıladığı gibi karşılamak geliyor bazen içimden seni... kapını çalmadan, yüzünü görmeden çıkamıyorum evime...ne diyim ki hamdolsun,şükrolsun seni verene....eminim Allah'In izniyle sen benden çok daha iyi bir anne olursun...hep duamda,gönlümdesin benim ilk göz ağrım...

    YanıtlaSil
  2. Kalakaldım öylece annem..Allah razı olsun.Muhabbetimiz Vedud olan Rabbimle daim olsun,onun sevgisine hiç bir şeyin yetişemeyeceği bir kalbimiz olsun.Amiin..

    YanıtlaSil
  3. Allah, böyle güzel bir anne olduğu, olabildiği için annenden ve onu bize anlatan senden razı olsun. böyle bir anne varmış demek ki. yaşayan, canlı ve gerçek. iyi ki var diyerek kendime örnek alacağım. ben onun saçının teli olamam belki ama olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Ben sende o cevheri görüyorum Hilal:)Hep hayırla anılan ve emeğinin karşılığı Rabbin rızası olan annelerden olabiliriz inşallah...

    YanıtlaSil
  5. baba dedi ki

    SEN SEVİYORUM

    YanıtlaSil
  6. maşallah. ne mutlu sana, çocuklarına... cennet orda işte!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...