ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

5 Kasım 2010 Cuma

Zulme Dair

         Zulüm denince savaşlar,işkenceler,birinin diğerini ezmesi canlanır gözümüzde.Oysa Rabden alınan kelimeler,ve dönen kabul bulan kelimeler içinde kendine zulmün itirafı var...
          İnsan kendine neden,nasıl zulmeder?Hiç kimse bir diğerine kendi kendine ettiği kadar zulmedemez..Düşünsenize bizim için çok önemli bir sınav varken boşver diyen,gel alışveriş yapalım,hadi uyu,çok uykun var diyen,son gün bakarsın,olmazsa kalırsın battı balık yan gider diyen bir arkadaş nasıl bir arkadaştır.Sinirlendirip galeyana getiren,içini kin,dışını alev sardıran ve iyi yaptın diyen başka biri olsa ne kadar sürdürürüz onunla arkadaşlığımızı?Onun için kendi bile kendine dost olmuş peygamber diyor ya,Ya Rabbi,bir göz açıp kapatıncaya kadar beni bana bırakma..


         İnsan kendine nasıl zulmeder?
  • Kendini keşfe çıkmayarak,tanımayarak sınırlarını ve kapasitesini bilmeyerek..
  • Kapasitesini doğru alanda ve nispette kullanmayarak.
  • Kainata göz yumarak,onun akışına kulak tıkayarak.
  • Durmayarak,düşünmeyerek.
  • Güneşle doğmayıp,karanlıkla örtülmeyerek.
  • Aslı  bozulmuş,emeksiz yemekler   yiyerek,çok yiyerek.
  • Vakitsiz,düzensiz,şekilsiz,deliksiz uyuyarak.
  • Düzen tutturmayarak,kendinin ve kainatın düzenini bozarak,DAİREyi  bozarak,yamuk yumuk ya da köşeli olarak.
  • Nerden geldiğini,ne yaptığını ve nereye DÖNECEĞİNİ unutarak.
  • Boş işlerle vakit öldürerek.
  • Kendine yaramayacak bilgilerin alimi olarak.
  • Her konuda yorum yaparak,çok konuşarak.
  • Biliyorum,zaten ben,aslında ben,eskiden ben,ama-lı  cümleler kurarak.
  • Bunları haketmemiştim,nerde bende o şans,ah felek diyerek.
  • Kendini  çok özel ve önemli görerek,kimseye ihtiyacım yok diyerek.
  • Gülümsemeyerek,affetmeyerek,sevmeyerek.
  • Surat asarak,kin tutarak,nefret ederek.
  • Arka sokaklarda kaybolup,kendini iyi bir yolda zannederek.
  • Hatalarını önemsemeyerek,ufak başarılarını gözünde büyüterek.
  • Takdir bekleyip,eleştiri kabul etmeyerek,gelişmeye kendini kapatıp ben oldum diyerek.
  • Derdini başkalarına anlatarak.
  • Hissetmeden yaşayarak.
  • Ne derler diyerek.
  • Bana ne diyerek.
  • Sana ne diyerek.
  • Konuşmayarak,dua etmeyerek,ağlamayarak.
  • Alnını yere koymayarak.
  • O nu aramayarak...

               Ve  daha  bilmem nicesi...Ve her zulmün vardır bir bedeli...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...