ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

9 Mart 2019 Cumartesi

Kevn ve fesad

Bir varmış, bir yokmuş masalı bu dünya.. Bir görünüp bir kaybolma, Bir parlayıp bir sönme Bir kemal ve zeval alemi , Bir oluş ve yok oluş, Kevn ve fesad alemi bu dünya... An'da her şey oluş ve yok oluş içinde, hayat ile ölüm iç içe.. Başlangıçlar ve bitişler.. Tüm somut ve soyut varlığımızla biz , bir oluşun parçasıyız. Iyi, kötü, belli belirsiz arasından hep bir seçimle, olmakta , oldurmaktayız, ölmekte öldürmekteyiz. Domino taşları mi diyelim duygu ve düşüncelerimize, butterfly effect/ kelebek etkisi mi , kainatta ne varsa parcasiyiz .. Belki böyle bakınca قعد=pasifizm جهد = aktivizm diye okuyabilir, hayra anahtar serre kilit olma duasını yerine oturtabiliriz. Taşlar yerine oturunca ... Ne olacak? Yok oluşlar bizi hüsrana sevk edemeyecek .. انا لا احب الافليم diyen Ibrahimi ruhu anlayabileceğiz. Ben duzelttim, ben yaptım nasıl bozulur, ne emek verdim diye üzülmeyeceğiz. "Emanet " neydi? diye tekrar tekrar soracağız kendimize , her biten her başlayanla.. Içimizde ne oldurdugumuza bakacağız, hayır mı dokuyor kalbimiz şer mi , var mı istinbat edecek bir derinligi ... Temizledim kirlenmesin , öğrettim unutmasın, besledim büyüsün, suladım çiçek açsın, gencim genç kalayım, sağlıklıyım sağlıklı kalayım, gordugumden geri kalmayayım demeyeceğiz.. Malikul mülke yalvaracağız, elinde çarkı çember, dilerse aziz eder dilerse zelil , dilerse ölüden diri çıkarır dilerse diriden ölü, gündüzden gece geceden gündüz, dilerse hesapsız rızık verir , Rabbe hüsnü zannı besleyip büyütüp hasbi olacağız, hesabi değil .. فيم كنتم denildiğinde, utanarak , istigfarla, cabaliyorduk diyeceğiz, her şeye rağmen, kendime rağmen cabaliyordum Rabbim diyeceğiz. Yani inşaAllah.. Yani Amin... Nisa notları/ 97

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...