ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

8 Eylül 2010 Çarşamba

IYD EL-FITR FITRAT BAYRAMI

Bayram geldi..Bu bayramın adı,fıtrat bayramı.Aslına dönme,fazlalıklardan kurtulma,bir kartın şifresinin üzerindeki o ışılıtılı kağıdı kazıma ve şifreyi girme zamanı..

Bir hüzün var ama,çok yoğun..Fıtratta hüzün çok,ayrılmış kopmuş ya ait olduğu yerden,dünyaya inişi de hüzünle,dünyadan ayrılışı da..Yine çok sevdiğim haline hayranlık duyduğum bir velimle karşılaştım bugün.Bayram öncesi buluşup neler yapalım diye konuşmuştuk,nasıl güzel bir dinleyişi vardır,siz de susup dinlemek istersiniz,benzemek için.Nasıl hevesliydi ramazana.Yangın çıkmış bahçelerinde,annesinde beyin kanaması,tüm ramazanı hastanede geçirdik dedi.Size söyleyip üzmek istemedim..Anneannem,hastalıkla geçen yılları,annem,çocukluğum hepsi uçuştu zihnimde..

Ayşegül doktora gitmiş dün,bebeğin hiç birşeyi normal değilmiş.Organlarının çoğu yokmuş,alalım yaşamaz demişler,kalbi atıyor görüyorum nasıl durdurayım diyor,mantıklı ol diyorlar,susuyorum...sus diyorum,bekle ve dua et,dışardan bakmak serin,içinde olmak yanmak..

Fıtrat merhametle yoğrulmuş,hüzünle mayalanmış merhamet, belki hiç kendi derdime kalmayayayım diye bunca hüznü görüşüm..Ve şöyle bir dönünce kendime, şükredeyim,sayamadığım nimeti adedince hamdedeyim diye belki de..Çünkü bayram ramazandan ayrılış hüznünü şükür ve hamdle sarmalıyor..İçim içimle için için konuşuyor,sıkılmıyorum,susturmak istemiyorum hemde,çünkü hüzün de hamd de kalpte yer ediyor,yeri genişletiyor...

Not:Kurul toplantılarına yine de tahammül edemiyorum,konuşmuş olmak için konuşmaya hiç..Çok darım ,çok yine de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...