ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

5 Eylül 2010 Pazar

Kadir Gecesi ve Hayat



Düşünüp duruyorum neliğimi ve niceliğimi iş bir bilinmemezlikle örtülünce.İnsana gizli olan şeyler öyle ufak tefek şeyler değil ki,rahimlerde gizleneni artanı eksileni insan bilmez,en ağır yükü yüklenir de kimi doğuracağını bilmez.Öleceği yeri ve zamanı bilmez,dahası doğacağı ve doyacağı yeri dahi bilmez.Evleneceği kişiyi bilmez,kiminle bir hayatı aynı mekan ve zamanda her iki zıt kutupta geçireceğini bilmez,sağlıklı kalacağını veya hasta olacağını kimlerle yaşlanacağını ya da yaşlanıp yaşlanmayacağını bile bilmez..Bunların rahmet olacağını ise hiç bilmez..

Karanlıklar ortasında fenerle geziyor gibidir,sadece bastığı yeri görür,görürken hissettiği hayat felsefesi olur, gibi,gibi..

Kadir gecesi verilir ismi bile zor,kadrini bilmek bir şeyin kolay mıdır,hele bir tanecik gecenin,geceler kaç saat?Bin aydan hayırlı bir gece,üstelik zamanı bir bilmece,nasıl değerlendirilir ki kadrince..Kadir gecesini ihya eden diyor ya tüm müjdeler,ihya hayat vermek,diriltmek demek,içimizde bir şey dirilmesi lazım demek ki,çıta yükseldikçe yükseliyor ve ben çoğunlukla yaptığım gibi aşağılardan bakıp duruyorum sonsuz yukarıya..Gök ferah,yıldızlar bile kıpırtısız,gönlü hissedenler bu gece olabilir diyorlar,telaşlanıyor kalbim,hemen eyvaha hazır,hep bir yetişememezlik duygusu,neresini yakalıyorsan orda tut diyor iyimser halim..Ama bırakmıyor ki etekleri tutuşmuş kalbimin..

Sonra canım Ayşe nin sesi yetişiyor,Ya Resulullah,kadir gecesini bilirsem onda ne yapayım?

Ve cevap beni alıp sonsuzlara uçurmuyor,ama sonsuzu içime getiriyor şükür ki,ayaklarım yere basıyor,
Allah ım affedicisin,cömertsin,affetmeyi seversin beni de affeyle...de,
demeliyim,diyorum,sığınıyorum,küçücüğüm,elim kolum güçsüz,namazım da duam da ancak kendim kadar,senin rahmetin ve affınsa aşkın,çok büyük,ben sana erişemem,sen beni kuşat...Madem 84 yıllık bir ömür veriyor bir gecede Allah,bir ömürden istediği neyse bizden,onu istiyor yine Kadire Hayat vermekten murat..Yani kalp,ille kalp,selim bir kalp,özgür,bağlarından kurtulmuş,ama inşallah,yine izniyle yani anladım ki işim bitmez sana yalvarmaktan gayrı....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...