ve kelimeler....kelimeler, seni istediğin şeyi aramaya teşvik etmeleri açısından yararlıdırlar ancak aradığını kelimelerle bulamazsın. Eğer bulabilseydin, bu kadar çabaya ve nefs mücadelesine gerek kalmazdı...

8 Ağustos 2010 Pazar

Başucu kitabı...

Düşünmeden koyabilir mi insan başını yastığa,ya da yaslayabilir mi görkemli bir ağacın gövdesine,ya da alabilir mi iki elinin arasına...Alıp başını gidebilir mi uykunun gizemli kollarına okumadan..

Uyuyamıyorum okumadan..Sıcaktan,kendine kalamamaktan,endişeden,kendine dışardan bakamamaktan,ne yapacağını bilememekten,bazen ümitsizlikten,bazen meraktan,bazen iştahtan..Çok iyi olmuyor her zaman uyumadan önce okumak,bazen bir çelme hissediyorum.Uyuyacağı ve uyanacağı bir düzeni olmalı insanın,satırlara boğulup,geceyi ve içindekileri okumayı kaçırmak var.İşte başucu kitabı bundan önemli.Orada dururken,toparlamalı seni,hem düşündürmeli,hem de sıcak bir dost gibi cevap vermeli sana,doğruya doğru,eğriye eğri demeli.Göremediğin yerlerini sana göstermeli,iğneyi başkasına çuvaldızı sana batırmalı,sonra öyle de acılı bırakmamalı,sarmalamalı.Abartıp söyleyeyim çünkü var çok şükür böyle kitaplar,bir himmeti olmalı kitabın,okuyucusunu darda bırakmamalı.

Başucu kitabım Mesnevi..Sanırım 3,4 yıldır.Mevlana hazretleriyle özel bir bağdan sonra,en zor anlarımda hep yanımdaydı.Cevabı Mevlana dan almak ne demek,tereddüt etmemek demek,bu ne demek,endişe tevekküle,ümitsizlik ümide,sıkıntı duaya ve çabaya dönüşüyor.Elhamdülillah..

2 yorum:

  1. kendi başucu kitabını bulmuş olmak ne güzel nimet. ben daha bulamadım galiba. veya bulduğuma sahip çıkamıyorum. başka kitap önerileriniz de olur mu acaba? mesnevi gibi?

    YanıtlaSil
  2. Himmet diyelim..Aslında Allah kuluna her yerden sesleniyor,hiç ummadığınız bir kitap da çok şey söylüyor ama Mesnevi bir derya hem de herkesi kandıracak bir derya..Manevi bir bağla sorulduğunda hale göre cevap verişi çok tecrübe edilmiş,ama ihtiyaç hissetmek şartmış.Hatta anlatılır,bir gün dervişler toplanırlar,Mesnevi den tefeul çekelim demişler.Aralarındaki alim ve hafız Ahmet,olur mu öyle şey,fal mı bakıyorsunuz deyip karşı çıkmış ama dinlememişler.Hafız bakmış herkese haline göre bir şeyler çıkıyor,en son o da açıyor denemek istiyor,sen mesneviden ne anlarsın diyor kitap...Bana hadis de çok iyi geliyor.Riyazussalihin özellikle,her gün bir tane de olsa..Sonra Geylaninin huzur sohbetleri,ama o biraz ağır bir dille eleştiriyor,el hak,doğru ama biz ahir insanlarız,zoruz..Hayatüssahabe ye yeni başladım,utanç verici ama tanımıyormuşum ben sahabeyi..Sizi okumak da iyi geliyor bana:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...